Javnozdravstvena kampanja “Dan crvenih haljina” i ove je godine, prvog petka u veljači, skrenula pozornost na važnost prevencije moždanog udara kod žena. Ova inicijativa, koja je započela u Americi pod nazivom “Go Red for Women”, danas je međunarodna kampanja posvećena prevenciji, dijagnostici i kontroli kardiovaskularnih bolesti kod žena, uključujući bolesti krvnih žila srca i mozga.
Hrvatsko neurološko društvo pokrenulo je ovu kampanju u Hrvatskoj 2019. godine, a prepoznatljivi simbol je silueta žene u crvenoj haljini, koja simbolizira snagu i krhkost ženskog zdravlja. Na društvenim mrežama akcija se obilježava hashtagom #nosicrveno, pozivajući sve da 7. veljače odjenu nešto crveno i tako pruže podršku.
Djelatnici Županijske bolnice Čakovec su se i ove godine pridružili ovoj važnoj kampanji. Osoblje je oblačenjem crvenih odjevnih predmeta iskazalo svoju podršku, dok su zaposlenici Odjela neurologije dijelili edukativne letke i pacijentima pružali korisne informacije o moždanom udaru, njegovim simptomima i važnosti prevencije.
Ova inicijativa ima za cilj podići svijest o moždanom udaru kao značajnom zdravstvenom problemu kod žena, te potaknuti žene da se brinu o svom zdravlju, posebice o zdravlju srca i krvnih žila. Moždani udar se često može spriječiti zdravim životnim navikama i redovitim pregledima, stoga je važno educirati i informirati javnost o ovoj temi.