Putovanje Zagreb – Koprivnica za 60 minuta: Rekonstrukcija pruge mijenja život građana

Društvo, Regionalne vijesti, Vijesti, Vijesti iz zemlje

Objavljeno: 10.08.2025 09:19

Autor: Siniša Janušić /Radio105/Hina Foto: HŽ

Dugogodišnji problem putovanja na relaciji Zagreb – Koprivnica uskoro bi trebao postati prošlost. Nakon opsežne rekonstrukcije pruge, koja je dio velikog investicijskog ciklusa u željezničku infrastrukturu, Koprivnica i Križevci mogli bi postati idealna mjesta za život, a putovanje do glavnog grada skratit će se na samo 60 minuta. To je vrijeme koje je u europskim metropolama, poput Londona, sasvim uobičajeno za svakodnevni odlazak na posao javnim prijevozom.

Trenutačno mnogi građani Koprivnice i okolice putuju na posao u Zagreb i do dva sata, uz često presjedanje iz vlaka u autobus. Sredinom iduće godine, prema najavama HŽ Infrastrukture, oba kolosijeka pruge bit će puštena u promet, što će značajno ubrzati svakodnevne migracije i potaknuti gospodarski razvoj.

Moderni vlakovi i nove linije

HŽ Putnički prijevoz već planira korekcije voznog reda i uvođenje dodatnih linija kako bi se prilagodio novim uvjetima. Iako na relaciji Zagreb – Koprivnica već vozi 26 vlakova dnevno, većina njih su novi niskopodni vlakovi čija efikasnost nije u potpunosti iskorištena zbog aktualnih radova.

Nakon završetka radova, putovanje će biti ne samo kraće već i udobnije. Novi vlakovi, opremljeni vagonima za prijevoz bicikala i kućnih ljubimaca, mogli bi potaknuti dio putnika da se odreknu zagrebačkog javnog prijevoza.

Hrvatska je u posljednjih nekoliko godina značajno uložila u modernizaciju željezničkog prometa, s ukupno 66 novih niskopodnih vlakova u prometu. U nadolazećim godinama planira se nabava novih dizel-električnih i baterijskih vlakova, što će obogatiti vozni red i povezati Zagreb s drugim krajevima Hrvatske, uključujući i Split.

Gospodarski razvoj i veće brzine

Ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković, ističe da je u obnovu željezničke infrastrukture uloženo 1,5 milijardi eura, a radovi će trajati sljedećih desetak godina. Rekonstrukcija pruga povezuje Koprivnicu i Križevce sa Zagrebom, ali i s drugim obližnjim gradovima poput Varaždina i Čakovca.

Završetak projekta pružit će i značajan gospodarski poticaj regiji. Nova pruga je dio Mediteranskog koridora, koji će povezivati luku Rijeka s Mađarskom. Sklopljen je i sporazum s Gradom Križevcima o izgradnji kolosijeka prema budućem intermodalnom terminalu u industrijskoj zoni Čret, što će privući nove investitore.

Nakon završetka radova, vlakovi će moći razvijati brzinu do 160 km/h, a kolodvori će biti prilagođeni za interoperabilne teretne vlakove duljine 750 metara i putničke vlakove duljine do 400 metara. Povećanje kapaciteta pruge iznimno je važno za teretni promet iz riječke luke, što će dodatno osnažiti gospodarsku ulogu ovog željezničkog pravca.