Dan europskog broja 112 obilježava se 11. veljače, na dan kada su predstavnici Europske komisije, Europskog parlamenta i Vijeća Europe 2009. godine potpisali tripartitnu deklaraciju. Svrha uvođenja jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 je pružiti jednostavan, jednak, siguran i učinkovit pristup hitnim službama svim građanima Unije.
U Republici Hrvatskoj jedinstveni europski broj za hitne službe 112 uveden je 11. veljače 2005. godine, prije točno 20 godina. Tim povodom danas je u Županijskom centru 112 u Čakovcu upriličeno druženje novinara sa djelatnicima centra.

Ladislav Söke, voditelj civilne službe u Čakovcu, rekao je kako je županijski centar prošle godine zaprimio 18 438 poziva, odnosno 50 poziva na dan, od čega je namjenskih poziva bilo 9 131, nenamjenskih 9 248 i zlonamjernih 59. Što znači da je iskoristivost broja 112 bila 49,5 %. U odnosu na 2023. godinu, u 2024. godini došlo je do smanjenja ukupnog broja poziva, ali se povećala iskoristivost broja. Ove godine zabilježen je pad broja nenamjenskih poziva te porast broja namjenskih poziva.
U centru radi 10 djelatnika, a 24-satno dežurstvo vodi voditelj smjene i operativac. A upitan kojim je službama upućen najveći broj poziva, Söke je rekao kako je najviše bilo medicinskih poziva, intervencija hitne odnosno medicinske službe koja dolazi na teren ili daje savjete, nakon toga su napadi na život i imovinu ljudi te prometne nesreće. Za vatrogasce je bilo najmanje poziva, 3 %.

Broj 112 u 20 godina primio preko 37 milijuna poziva iz Hrvatske
Od uvođenja broja 112 u Hrvatskoj 11. veljače 2005. na jedinstveni telefon za hitne službe primljeno je preko 37 milijuna poziva, doznaje se u Ravnateljstvu civilne zaštite koje će 20. godišnjicu broja 112 u Hrvatskoj obilježiti nizom aktivnosti.
S ciljem podizanja svijesti o broju 112 Ravnateljstvo civilne zaštite u utorak organizira dane otvorenih vrata u županijskim centrima, simulacijsko-komunikacijske vježbe, edukacije o tom broju i radu hitnih službi, a logo jedinstvenog broja za hitne službe zasvijetlit će i na zagrebačkim fontanama.
Od 37 milijuna primljenih poziva njih nešto više od 18,9 milijuna ili gotovo 51 posto bili su pozivi temeljem kojih su zatražene intervencije hitnih i drugih nadležnih službi te potencijalno operativnih snaga sustava civilne zaštite.
Sustav 112 u Hrvatskoj čini dvadeset županijskih centara koji zaprimaju hitne pozive i djeluju kao jedinstveni operativno-komunikacijski centri za sve vrste hitnih situacija.
Putem broja 112 zaprimaju se sve vrste hitnih poziva, a u skladu s utvrđenim procedurama (standardnim operativnim postupcima, komunikacijskim protokolima, uputama i drugim operativnim dokumentima) pozivi se prosljeđuju u teritorijalno i strukovno nadležne prijavno-dojavne jedinice hitnih, spasilačkih i drugih službi ili im se temeljem dojave informacije prenose.
Prema potrebi županijski centri 112 aktiviraju i druge operativne snage iz sustava, kažu u Ravnateljstvu civilne zaštite
Dodaju da sustav 112 nema vlastite operativne snage na terenu, ali sa svojim informacijskim i komunikacijskim resursima, poznavanjem nadležnosti i procedura u hitnim situacijama te ažurnim bazama podataka o hitnim službama i ostalim operativnim snagama čini okosnicu informacijskog i komunikacijskog sustava civilne zaštite.
Sustav 112 zadužen je i za rano upozoravanje i uzbunjivanja stanovništva prilikom nastanka ili prijetnje od nastanka velike nesreće ili katastrofe putem Sustava za rano upozoravanje i upravljanje krizama (SRUUK) koji je u uporabi od kolovoza 2023.
U prošloj godini kroz taj je sustav poslano ukupno devet poruka koje su upozoravale na krizne situacije od vremenskih nepogoda i uklanjanja minsko-eksplozivnih sredstava do opasnost od širenja štetnih plinova usred požara na deponiju plastike.


