Thompson žestoko napao zagrebačku vlast i medije: “Pjesma je prošla kalvariju, ali bit će pjevana u Areni 27. prosinca!”

Glazba, Vijesti, Vijesti iz zemlje

Objavljeno: 23.11.2025 18:53

Autor: Siniša Janušić /Radio105 Foto: Screenshot Facebook

Pjevač Marko Perković Thompson oglasio se na svom Facebook profilu povodom 34. obljetnice pjesme “Bojna Čavoglave”, ističući njenu ulogu u Domovinskom ratu kao simbola koji je “dizao moral i davao nadu hrvatskom narodu” te kritizirao medijsko ignoriranje i politički progon pjesme.

Thompson je podsjetio da je pjesma nastala u najtežim trenucima stvaranja hrvatske države te da je u to vrijeme bila najemitiranija i prihvaćena na svim hrvatskim medijima, za razliku od današnjice, kada je glavni mediji ignoriraju, što smatra nekorektnim.

Odluka o povlačenju i povratku pjesme na repertoar

Thompson je otkrio da je, s obzirom na završetak rata, u više navrata razmišljao o tome da se pjesma izvodi samo prigodno, na značajne datume poput Dana državnosti ili Dana pobjede, te da je izbaci iz redovnog repertoara koncerata. Smatrao je to “razumnom odlukom”, jer je prošlo vrijeme rata i potrebe za takvim dizanjem morala, a on se okrenuo drugim temama – ljubavi prema Bogu, obitelji, domovini, duhovnim i povijesnim temama, što je rezultiralo s oko stotinjak pjesama snimljenih na kasnijim albumima poput Geni Kameni i Hodočasnik.

Međutim, Thompson ističe da je “žestoki progon” pjesme, koji je počeo prije oko 20 godina i bio organiziran kao hajka od strane pojedinaca iz javnog i političkog života te novinara, promijenio njegovu odluku. “Taj medijski linč i lavež bijesnih pasa promijenili su moju odluku,” rekao je, dodajući da je ponovno uvrstio pjesmu “Bojna Čavoglave” u svoj redovni repertoar kao “jasan čin otpora svima koji negiraju Domovinski rat i vrijednosti na kojima počiva moderna Hrvatska država”.

Pravna bitka i osporavanje presuda

Thompson je naglasio da je pjesma prošla svoju kalvariju, bila napadana i osporavana, ali je na kraju završila na sudu. Visoki prekršajni sud Republike Hrvatske donio je presudu kojom je potvrdio legalnost i legitimnost pjesme “Bojna Čavoglave”, istaknuvši da ništa u sadržaju pjesme nije sporno niti krši zakon.

Tada je vjerovao da će napadi prestati, no nakon veličanstvenog koncerta na Hipodromu, za koji kaže da je pokazao zajedništvo i snagu hrvatske mladosti, “neke strukture, uključujući i zagrebačku vlast,” pokušale su koncert iskompromitirati i prikazati kao fašistički skup, navodno zbog izvođenja sporne pjesme. Thompson optužuje zagrebačku vlast da ignorira presudu Visokog prekršajnog suda i manipulira javnošću lažima o odluci Ustavnog suda, tvrdeći da je pjesma zabranjena, što, kako naglašava, nije istina jer se Ustavni sud nikada nije očitovao o pjesmi niti o presudi Visokog prekršajnog suda.

“Zagrebačka vlast je uzela stvar u svoje ruke i ne priznaje niti Visoki prekršajni sud, niti njegovu presudu, već su se stavili u ulogu i sudca i tužitelja, pa se pitam je li to zaista moguće u pravnoj državi,” izjavio je pjevač.

Diskriminacija i poruka gradonačelniku

Odluku zagrebačke vlasti da mu zabrani nastupe u gradskim prostorima nazvao je “čistom diskriminacijom” i izravnim kršenjem njegovog ustavnog prava na rad, kao i prava svih njegovih suradnika te svih građana Zagreba da slušaju ono što žele. Osobito je oštro reagirao na one koji “preko pola milijuna hrvatskih ljudi, branitelja, djece, cijelih obitelji, hrvatske mladosti” nazivaju fašistima, što, prema njegovim riječima, može učiniti samo “zločesti bolesni um”.

Kao odgovor na poruku zagrebačkog gradonačelnika da mu se zabranjuje nastup u gradskim prostorima ako izvede spornu pjesmu, Thompson je poručio: “Ja njemu ovim putem poručujem da ću 27. prosinca u Zagrebu, u Areni, s ponosom pjevati pjesmu Bojna Čavoglave onako kako smo je pjevali od 1991. do danas.”

Za kraj, Thompson je podsjetio da je 1991. bio pripadnik Zbora Narodne Garde i HOS-a, te da je HOS u svom znaku imao pozdrav “Za Dom spremni”. Pod tim je znakom skladao pjesmu, borio se i bio spreman umrijeti za Hrvatsku, a ne pristaje da mu “neka sekta određuje šta smije, a šta ne smije”.