Danas, 21. studenoga, obilježava se Svjetski dan televizije, datum koji je Opća skupština Ujedinjenih naroda (UN) proglasila 1996. godine, u spomen na održavanje prvog Svjetskog televizijskog foruma. Ovaj dan služi kao podsjetnik na iznimnu popularnost i utjecaj televizije kao medija u svakodnevnom životu, usprkos brzom razvoju digitalnih platformi.
Važnost televizije
Televizija je povijesno prepoznata kao simbol komunikacije i globalizacije zbog svoje moći prenošenja poruka, informiranja i kreiranja javnog mijenja. Ona svakodnevno pruža širok spektar sadržaja:
-
Informativnih (vijesti, političke debate).
-
Zabavnih (serije, filmovi, showovi).
-
Edukativnih i kulturnih.
Također, televizija ima važnu ulogu u podizanju svijesti o zdravstvenim, socijalnim i ekonomskim problemima u zajednicama diljem svijeta.
Televizija u digitalnom dobu
Iako se televizija kao tradicionalni medij suočava s izazovima i opadanjem gledanosti kod mlađe publike koja se okreće streamingu i sadržaju na zahtjev, stručnjaci se slažu da medij ne namjerava nestati. Umjesto toga, prolazi kroz fazu prilagodbe digitalnom dobu.
Danas pojam “TV” za oko 50% globalne populacije ne znači nužno fizički uređaj u dnevnoj sobi, već platforme poput Netflixa, HBO-a ili YouTubea. Time se kolektivno gledanje zamjenjuje visoko personaliziranim iskustvom u kojem algoritamske preporuke preuzimaju ključnu ulogu u odabiru sadržaja.
Hrvatske komercijalne TV kuće ostvaruju preko 130 milijuna eura prihoda
Na Svjetski dan televizije, 21. studenoga, hrvatske komercijalne i javne televizije obilježavaju važnost ovog medija, ističući njegovu ulogu pouzdanog izvora vijesti, dok istovremeno pokazuju impresivne financijske rezultate. Četiri glavne komercijalne televizije u Hrvatskoj prošle su godine ostvarile ukupan prihod od oko 136 milijuna eura i dobit od oko 11 milijuna eura nakon oporezivanja.
Obilježavanje dana i poruke
Hrvatske komercijalne televizije obilježit će Svjetski dan televizije tematskim prilozima i spotovima. Nova TV, vodeća komercijalna televizija, emitirat će video spot nastao u suradnji međunarodnih udruženja EGTA i ACT, naglašavajući ključnu poruku: “Iako se platforme i tehnologije mijenjaju, uloga televizije kao izvora pouzdanih vijesti, inspirativnih priča i kulturnih događaja ostaje ista.”
Hrvatska radiotelevizija (HRT) kao javni servis obilježit će dan prigodnim prilozima u emisijama “Kod nas doma” i “Dobro jutro, Hrvatska”.
Poslovanje i financijski rezultati (2024.)
Iako komercijalne kuće RTL Hrvatska, CMC, SPTV i Nova TV nisu javno objavile svježe financijske podatke na upit novinara, njihova predana godišnja izvješća za prošlu godinu pokazuju izuzetno uspješno poslovanje, s trendom rasta prihoda:
| Televizija | Ukupni prihod (2024.) | Dobit nakon oporezivanja (2024.) | Prihod (2023.) |
| Nova TV | 72 milijuna eura | 9 milijuna eura | 66,7 milijuna eura |
| RTL Hrvatska | 60,4 milijuna eura | Više od 2 milijuna eura | 51,7 milijuna eura |
| CMC (Croatian Music Chanell) | 1,5 milijuna eura | Oko 325.000 eura | Bolji rezultati |
| Sportska televizija (SPTV) | 2,25 milijuna eura | 25.739 eura | Gubitak od 203.314 eura |
Nova TV je zabilježila najveći prihod i dobit, od čega će 7 milijuna eura isplatiti dioničaru. RTL Hrvatska je svoju dobit namijenila pokriću gubitaka iz ranijeg razdoblja. Posebno se ističe pozitivan pomak Sportske televizije, koja je 2024. prešla iz gubitka u dobit.
Ambiciozni planovi za budućnost
Poslovni rezultati demantiraju tvrdnje da je klasično “linearno” emitiranje programa prošlo. Komercijalne televizije planiraju dugoročno ostati dominantne:
-
Nova TV i RTL već su od Agencije za elektroničke medije dobili 20-godišnje koncesije za emitiranje svojih glavnih kanala (Nova TV, Doma TV, RTL2).
-
Nakladnici CMC-a i Sportske televizije najavljuju podnošenje ponuda za nacionalne koncesije koje im istječu iduće godine.
Agencija za elektroničke medije još uvijek nije pokrenula proceduru za dodjelu novih koncesija za te kanale.


