Promotivnom vožnjom na relaciji Varaždin – Čakovec – Varaždin, u petak je u promet pušten novi dizel-motorni vlak HŽ Putničkog prijevoza.
Dizel-motorni vlak za regionalni prijevoz serije 7023 trodijelna je niskopodna garnitura. Maksimalna brzina vlaka je 120 km/h, a ima 167 sjedećih i 175 stajaćih mjesta. Opremljen je s četiri para dvokrilnih vrata i ima dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle.
Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Zaustavljanja u kolodvorima i stajalištima najavljuju se putem audio-vizualnog sustava za informiranje putnika.
Puštanjem u promet novog dizel-motornog vlaka omogućeno je izravno povezivanje Čakovca i Varaždina sa Zagrebom.
Vlak je krenuo sa Željezničkog kolodvora u Varaždinu, a među prvim su putnicima bili državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, Žarko Tušek, predstavnici Uprave HŽ Putničkog prijevoza i tvrtke Končar – Elektroindustrija d.d. te župani Varaždinske i Međimurske županije Anđelko Stričak i Matija Posavec, gradonačelnica Čakovca Ljerka Cividini i gradonačelnici Varaždina i Novog Marofa Neven Bosilj i Siniša Jenkač.
Tušek je istaknuo kako je riječ o finalu velikog investicijskog ciklusa kada govorimo o HŽ Putničkom prijevozu. Naravno.
– Sve je to nadovezano na veliki ciklus investicija u željeznicu u cijelosti, ali ovaj ciklus u HŽ putničkom prijevozu zaokružen je sa 70 vlakova ukupne vrijednosti 360 milijuna eura i, ja bih rekao, iz te zadnje tranše vlakova iz proizvodnje dizelskih vlakova doveli smo danas u Varaždin. To je visokokomforni vlak koji može prevesti više od 300 putnika, potpuno digitalno i tehnološki opremljen s najnovijim standardima, tako da smo sretni što možemo danas biti ovdje u Varaždinu. No, to je, jedna točka jednog ciklusa, a novi veliki ciklus se otvara – rekao je Tušek i dodao:
– Mi u perspektivi imamo već ugovoreno 19 novih vlakova, mahom su to elektrobaterijski i baterijski vlakovi koje ponosno razvijamo s našom kompanijom Končar. To su ujedno i prototipovi takvih vlakova koje smo zajedno s njima razvili. Velik dio tih vlakova doći će i na pruge sjevera.
Kazao je i da je u Varaždinu pred uporabnom dozvolom i elektropunionica te da u novom modernizacijskom fondu predviđaju i jednu punionicu u Međimurskoj županiji, u Kotoribi.
– Iz tog fonda će biti još nekih šest novih vlakova, a 30 vlakova predviđamo u socijalno-klimatskom fondu. Znači, ciklus se nastavlja. Uz ovih 19 koje je ugovoreno, očekujemo da ćemo kroz 2026. godinu ugovoriti još gotovo 40 novih vlakova. Velik dio tih vlakova završit će i ovdje na sjeveru. Sjever je godinama okrenut željeznici, ovdje ljudi željeznicu vole i danas su visoke brojke putnika. Kada govorimo i o infrastrukturi, obnavljamo podravsku prugu, završava se velika međunarodna TEN-T pruga-koridor prema mađarskoj granici. Očekujemo sve lijepo kada govorimo o prometnoj infrastrukturi sjevera, Varaždinske županije, Hrvatskog zagorja, Podravine i svih ljudi koji ovdje na ovom području gravitiraju pruzi – zaključio je Tušek.

Predsjednik uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić izrazio je zadovoljstvo što je u promet pušten 70. niskopodni vlak te istaknuo da to nije jedini niskopodni vlak koji vozi na varaždinskom području, ali da je ovaj vlak specifičan, kao i da će ova linija praktički od sutra izravno povezivati Čakovec-Varaždin-Zagreb-Zabok bez presjedanja.
– Do sad smo imali samo dvije linije bez presjedanja, tako da ćemo do voznog reda imati četiri linije, od voznog reda će ukupno biti šest vlakova bez presjedanja. Što se tiče HŽ Putničkog prijevoza, na ovom području je i značajan broj putnika i putovanja, negdje godišnje 1,3 milijuna putnika i naravno, zahvaljujući odluci Vlade Republike Hrvatske o poticanju, odnosno o besplatnom prijevozu, djece, učenika, studenta, umirovljenika i osoba starih od 65 godina, sigurno da se te brojke postižu – rekao je.
Dodao je da HŽ Putnički prijevoz u ovoj godini ima velika ulaganja, odnosno investicije.
– Ovo je deveti vlak koji je isporučen. Do sada je bilo sedam ovakvih dizel -električnih, jedan baterijski, jedan elektrobaterijski i sigurno se ne misli stati na tom dijelu. Izuzetno je važno što se tiče prijevozne ponude i kvalitete prijevoza najaviti da je HŽ Putnički prijevoz naručio, ima ugovoreno 19 vlakova za daljinski promet. To su vlakovi za velike udaljenosti, visokokomforni vlakovi koji će povezivati Zagreb i Split, ali će povezivati i Kotoribu -Čakovec-Varaždin preko Koprivnice ili preko Zaboka. Ti vlakovi bi trebali doći 2027. godine, a do tada, vjerujemo, bit će gotova i elektrificirana pruga, odnosno moći će se voziti 160 km na sat na relacijama Koprivnica-Zagreb, isto tako i Varaždin-Koprivnica. Nadamo se da ćemo 2027. od Varaždina do Zagreba, voziti sigurno negdje oko sat vremena i to će biti veliki iskorak u kvaliteti prijevoza – istaknuo je Ukić.

Župan Stričak podsjetio je da smo prije sedam mjeseci svjedočili otvaranju radova na infrastrukturi na dionici od Koprivnice, preko Ludbrega i Varaždina do Čakovca te naglasio da je vrijednost tih radova oko 190 milijuna eura.
– Danas svjedočimo puštanju jednog vlaka u promet, odnosno govorimo o snažnom investicijskom ciklusu države u željeznički promet. Naravno, ne možemo reći da smo zanemarili izgradnju cestovne infrastrukture, što je prisutno u gotovo svakom kutku Varaždinske županije. Željeznički je promet sve interesantniji, a ima i socijalnu komponentu, o čemu govore podaci da se oko 1700 djece i učenik te oko tisuću studenata i pet tisuća umirovljenika godišnje preveze vlakovima – kazao je.
Župan je istaknuo da je u zadnjim izmjenama i dopunama Prostornog plana Varaždinske županije ugrađeno još nekoliko prijedloga i investicija, poput lepoglavske spojke.
– Sada je ta trasa definirana Prostornim planom, pa u narednom razdoblju očekujemo da će se pokrenuti određene investicije u tom smjeru. Najprije papirologija pa sve ostalo, da bi se došlo do idejnog rješenja. U zoni Brezje predvidjeli smo intermodalni centar gdje bi se obavljao utovar i istovar kontejnerske robe. Na početku smo jakog investicijskog u željezničku infrastrukturu i smatram da je to dobro i da će biti na korist našim građanima – zaključio je Stričak.

Župan Posavec istaknuo je kako u Međimurju sanjaju i žive za dan kada će se iz Čakovca do Zagreba vlakom stići direktno, za otprilike sat vremena.
– Ovo je veliki korak u tom smjeru i apsolutna podrška svakoj investiciji, bilo u infrastrukturi ili u nabavku novih vlakova. Sjever Hrvatske će s razvijenom željezničkom mrežom i mrežom brzih vlakova dobiti sasvim novu dimenziju konkurentnosti i mobilnosti, a to nam je itekako svima važno. Prema tome, apsolutno podržavam ovaj projekt i sva nastojanja da se uredi pravac Kotoriba-Čakovec- Varaždin, sve do Zagreba i dalje – naglasio je Posavec.

Ivan Paić, član Uprave Končara naglasio je da je imati jedan ovako sofisticiran i napredan proizvod koji podiže kvalitetu prijevoza putnika u sjevernom dijelu Hrvatske veliki iskorak hrvatske industrije.
– Završavajući s isporukom ovog posljednjeg vlaka iz trenutnog ugovora, mislim da smo napravili tehnički iskorak koji nam pomaže da, ne samo da svoje znanje i iskustvo primjenjujemo u Hrvatskoj, nego da je pokušamo iskoristiti za kvalitetan iskorak prema van. Znate da je danas željeznica u centru zelene tranzicije, znate da nam je zelena tranzicija zapravo jedna od osnovnih strateških postavki EU kao takve i s takvim jednim sofisticiranim proizvodom izaći van, a uz vlakove koje u novim ugovorima isporučujemo i elektrobaterijske i baterijske vlakove, punionice, postavljamo osnovu infrastrukture koja je srž zelene tranzicije. Zapravo smo dio rješenja koja pomažu pogurati tu zelenu tranziciju što je brže moguće, jer mislimo da nemamo drugih opcija osim podržavati i biti dio rješenja – rekao je Paić.

Dodajmo da su na području Varaždinske županije lani prevezene 952.000 putnika, u Međimurskoj županiji njih 316.000. Projekte besplatnog prijevoza u Varaždinskoj županiji koristi oko 1.700 djece i učenika, oko 1.000 redovnih studenata i oko 5.000 umirovljenika i osoba starijih od 65 godina, a u Međimurju oko 1.000 djece i učenika, oko 300 redovnih studenata i oko 3.000 umirovljenika i osoba starijih od 65 godina.


