Na zapadnom kraku Istarskog ipsilona u četvrtak je uspješno spojen posljednji element drugog vijadukta Limska Draga. Ovim činom dovršen je jedan od ključnih konstruktivnih zahvata i zaokružena tehnički najzahtjevnija faza ovog strateški važnog infrastrukturnog projekta.
Vijadukt Limska Draga ukupne je duljine 552 metra, a njegova kompleksnost proizlazi iz same konfiguracije terena i impresivnih dimenzija.
Inženjersko čudo iznad provalije
Ovaj objekt svrstava se među najsloženije građevine na cijeloj trasi Istarskog ipsilona. Njegov najveći raspon između dva središnja stupa iznosi čak 160 metara, dok se konstrukcija oslanja na četiri stupa. Posebno impresivna je visina – najviši stup doseže 125 metara iznad terena, dok se ostali kreću u rasponu od 45 do 110 metara.
Do prosinca je u potpunosti dovršena armiranobetonska konstrukcija, a svih 53 segmenta čeličnog gornjeg ustroja uspješno su montirana. Trenutačno se izvode radovi na antikorozivnoj zaštiti čelika.
Tehnologija slobodne konzolne gradnje
Generalni direktor Bina Istre, Dario Silić, istaknuo je kako je ovo spajanje važna prekretnica.
“Riječ je o jednom od tehnički najzahtjevnijih objekata na cijeloj trasi. Koristili smo tehnologiju slobodne konzolne gradnje, koja je omogućila visoku razinu sigurnosti, učinkovitost i minimalan utjecaj na okoliš ovog zaštićenog krajolika”, naglasio je Silić.
Završetak cijelog projekta do kraja 2026. godine
Uspjeh na Limskoj Dragi dio je šire, završne faze projekta u sklopu koje se paralelno izvode radovi na mostu Mirna te na kvarnerskoj strani tunela Učka. Unatoč tome što se radovi na nekim dijelovima odvijaju uz neprekidno odvijanje prometa, sve teče prema planiranoj dinamici.
Investicija vrijedna više od 200 milijuna eura donijet će korisnicima višu razinu sigurnosti i veću protočnost prometa. Puni završetak svih radova i puštanje u promet planirani su za prosinac 2026. godine, čime će Istra biti u potpunosti povezana modernim punim profilom autoceste s ostatkom Hrvatske.


