NOVI MANDAT ZA SIGURNOST ČAKOVCA: Konstituiran Stožer civilne zaštite – Lana Remar nova načelnica

Čakovec, Vijesti

Objavljeno: 16.12.2025 11:52

Autor: Siniša Janušić /Radio105/Grad Čakovec Foto: Grad Čakovec

U Gradskoj vijećnici Grada Čakovca u utorak je održana konstituirajuća, 1. sjednica Stožera civilne zaštite Grada Čakovca u novom četverogodišnjem mandatnom razdoblju. Sjednicom je predsjedala Lana Remar, zamjenica gradonačelnice, koja je ujedno i nova načelnica Stožera civilne zaštite Grada Čakovca. Na samom početku, članovi Stožera upoznati su s načinom rada i obvezama koje proizlaze iz Poslovnika, s posebnim naglaskom na koordinaciju svih dionika sustava te na pravodobno planiranje i provedbu mjera u sve tri faze: prevencije, pripravnosti i odgovora na moguće izvanredne situacije.

Tijekom sjednice predstavljeni su nacrti ključnih dokumenata koji služe kao temelj za daljnji rad sustava civilne zaštite u gradu, uključujući Procjenu rizika od velikih nesreća za Grad Čakovec, Godišnju analizu stanja sustava civilne zaštite za 2025. godinu, te Godišnji plan razvoja sustava civilne zaštite za 2026. godinu. Ovi temeljni dokumenti definiraju potencijalne prijetnje, raspoložive operativne snage te smjer razvoja i unaprjeđenja cjelokupnog sustava.

Načelnica Stožera Lana Remar istaknula je ključnu operativnu i koordinacijsku ulogu Stožera u osiguravanju sigurnosti građana. Naglasila je da je njihova zadaća u skladu sa zakonskim okvirom planirati, organizirati i usmjeravati aktivnosti svih sudionika sustava civilne zaštite u svim fazama, uključujući i nastanak velikih nesreća i katastrofa. Remar je podsjetila da je Gradsko vijeće već usvojilo Procjenu rizika od velikih nesreća, a gradonačelnica je donijela Odluku o donošenju Plana djelovanja civilne zaštite Grada Čakovca, čija je izrada bazirana upravo na toj procjeni. Nadalje, najavljeno je da se na idućoj sjednici Gradskog vijeća očekuje usvajanje Plana djelovanja u području prirodnih nepogoda za 2026. godinu te drugih pratećih dokumenata.

Remar je konstatirala da trenutno ustrojeni sustav, uz razinu spremnosti i opremljenosti operativnih snaga te osigurana financijska sredstva u Proračunu Grada Čakovca, omogućava učinkovito izvršavanje postavljenih zadaća i stabilan razvoj sustava civilne zaštite. Istaknuto je i da je u tijeku revidiranje članstva Stožera, a najavljeno je i daljnje stručno osposobljavanje članova. Edukacija novih članova gradskih i županijskih stožera, u organizaciji Ravnateljstva civilne zaštite, održat će se 20. siječnja 2026. godine u prostorijama Međimurske županije, dok je sredinom ožujka 2026. za članove Stožera Grada Čakovca planirana dodatna edukacija o procjeni rizika i izradi planova civilne zaštite.

U novom mandatnom razdoblju, Stožer civilne zaštite Grada Čakovca čine predstavnici širokog spektra službi i institucija. Uz načelnicu Lanu Remar i zamjenika načelnice Miodraga Novosela (HGSS), članovi su, između ostalih, predstavnici Ravnateljstva civilne zaštite, Centra 112 Čakovec, Policijske postaje Čakovec, te čelnici ključnih gradskih i komunalnih poduzeća poput Međimurskih voda, Međimurje plina i GKP Čakom, kao i ravnatelji Javne vatrogasne postrojbe Čakovec i Gradskog društva Crvenog križa Čakovec. Zaključeno je da će Stožer aktivno nastaviti s radom na jačanju otpornosti grada na krizne situacije, s konačnim ciljem osiguravanja dobrobiti i sigurnosti svih građana Čakovca.