NOVA ODLUKA VLADE: Ograničene cijene za 100 proizvoda i kategorija – evo što se mijenja od 1. prosinca

Vijesti, Vijesti iz zemlje

Objavljeno: 20.11.2025 14:30

Autor: Siniša Janušić /Radio105/Hina Foto: Vlada RH

Vlada Republike Hrvatske usvojila je na današnjoj sjednici novu Odluku o određivanju najviših cijena određenih proizvoda i kategorija proizvoda, nastavljajući primjenu mjera izravne kontrole cijena u trgovini na malo. Nova Odluka donosi se s primarnim ciljem dodatne pomoći najugroženijim građanima, a uređuje popis za ukupno 100 proizvoda i kategorija proizvoda s najvišom dopuštenom razinom maloprodajnih cijena.

Nova pravila za trgovce: 29 obveznih i 71 kategorija

Nova Odluka detaljno definira obveze trgovaca:

  • 29 proizvoda: Trgovci su dužni ograničiti cijenu svih artikala koje imaju u svojem asortimanu unutar tih 29 proizvoda.

  • 71 kategorija proizvoda: Trgovci su obvezni osigurati najmanje jedan artikl iz kategorije po ograničenoj cijeni. Dužni su odrediti i najvišu maloprodajnu cijenu za najmanje jednu vrstu artikla unutar svake kategorije.

Ministarstvo gospodarstva napominje kako se za postojeće proizvode i kategorije zadržava ista razina najviših maloprodajnih cijena, uvažavajući aktualne uvjete na tržištu. Iako Odlukom propisana najviša maloprodajna cijena služi kao gornja granica, očekuje se i poželjno je da na tržištu postoje i povoljnije cijene proizvoda.

Također, usklađeni su nazivi određenih proizvoda sukladno komentarima Državnog zavoda za statistiku, pa se mijenjaju nazivi u “kristal šećer” (umjesto kristalni šećer) te “šareni grah” (umjesto šareni grah u rinfuzi).

 

 

Obveze informiranja potrošača

Donošenjem ove Odluke, trgovci su i dalje obvezni jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti vizualnu identifikacijsku oznaku uz maloprodajnu cijenu proizvoda. Uz to, moraju jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti plakat na ulazu u prodajni objekt ili na drugom vidljivom mjestu. Plakat mora sadržavati propisanu vizualnu oznaku i popis kategorija proizvoda s pripadajućom najvišom razinom maloprodajne cijene, čime se osigurava pravovremena obaviještenost potrošača.

Za sve prodajne objekte veće od 400 m² i dalje ostaje obveza da osiguraju zasebne dijelove u prodajnim prostorima za prodaju svih artikala obuhvaćenih ovom Odlukom.

Istraživanje Ministarstva gospodarstva, provedeno u suradnji s HGK na uzorku od 1.200 građana, pokazalo je da su proizvodi s ograničenim cijenama izuzetno važni za socijalno osjetljive skupine, pri čemu čak 14% do 16% ispitanika navodi da svaki puta kupuje te proizvode.

Odluka stupa na snagu 1. prosinca 2025. godine.