Umjetnica podsjeća kako je još 1852., kada je Albert Smith predstavio svoj alpinistički pohod na Mont Blanc, što je popratilo 500 tisuća ljudi, Charles Dickens napisao da u posljednje vrijeme nevjerojatno mnogo putnika odlazi na Mont Blanc, u stvarnosti i u fikciji, a danas u slične pohode u stvarnosti odlazi njih puno više, uključujući i nju.

“Svaki slobodan vikend provodim u njima, prelazim kilometre i kilometre kako bih se popela na nove vrhove, posjetila nove masive, istražila nove staze. U ovom radu odlučujem (de)konstruirati vlastitu fascinaciju planinarskim pejzažom te demistificirati načine društvenog konstruiranja njegove reprezentacije”, rekla je.

“U ovoj seriji stoga gradim vlastiti simbolički svijet planina u kojemu se ruše čvrste granice između stvarnog i imaginarnog, u kojemu se igram planinskim reprezentacijama, vlastitim uspomenama i samim procesom fotografiranja”, dodala je.

U predgovoru izložbe Ana Fazekaš zapisala je kako ovaj ciklus istražuje kako prepoznatljivi prizor iz njegova prirodnog habitusa presaditi u okvir u kojemu ga, na sablasnu mjestu negdašnjeg prepoznavanja, više ne susrećemo istog, dok varljivo lijep i jednostavan, fotografski slijed “rastače klišeje koji iz okvira cure samo kako bi istekli u novi okvir, pa još jedan, dok se i same ne uhvatimo u kadru.”

“Za svoj predmet Merćep bira planine, simbolički iznurene ljudskim tabančenjem (u stvarnosti i u fikciji), i traži kako ih je, ako ih je, moguće izmaknuti mašineriji uvijek mimo koje u punom sjaju one postoje: izvan pogleda”, napomenula je.

Fazekaš je ocijenila da ciklus svoju složenost pronalazi u jednostavnosti, kritičku oštrinu u humoru, cjelinu u detalju, stvarnost u onome što na nju tek nalikuje

Sanja Merćep (Zagreb, 1989.) studentica je 2. godine diplomskog studija fotografije na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, a ranije je diplomirala na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu.

Niz godina radila u oglašivačkoj industriji što je oblikovalo i njezin umjetnički interes prema istraživanju tema kao što su komercijalizacija javnog prostora i prikazivanje skrivenih dimenzija suvremenog života. Do sada je održala dvije samostalne izložbe (Galerija Otok – ARL, Galerija f8 – ADU). Autorica je kratkog filma “Skoro smo se čule”.

Izložba je realizirana u suradnji Katedre za fotografiju na Odsjeku snimanja Akademije dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu i Galerije Spot, kao diplomski rad studentice Sanje Merćep. Rad je nastao pod mentorstvom Bojana Mrđenovića i Ive Prosoli.

Izložba će biti otvorena do 20. prosinca.