HUOJ upozorava da, kad komunikacijski savjetnici istodobno sudjeluju u vođenju izbornih kampanja i nastupaju u javnosti kao politički ili komunikacijski analitičari, bilo u medijima, na društvenim mrežama ili događanjima, može doći do etičkih dvojbi i narušavanja percepcije nepristranosti.

Iz udruge poručuju kako bi stručnjaci za odnose s javnošću trebali jasno deklarirati svoj angažman u slučajevima kada bi on mogao utjecati na njihovu objektivnost u javnim istupima. Za primjer navode potpis u medijskim objavama, izjave na društvenim mrežama i druge transparentne komunikacije o ulozi u kampanji, uz poštovanje Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma

Kao alat u rješavanju etičkih dilema predlaže se korištenje “Hrvatskog etičkog kodeksa odnosa s javnošću”, posebice dijela koji se odnosi na transparentnost kao jednu od ključnih vrijednosti profesije.

U današnjem političkom okruženju važno je održati visoke standarde etike i transparentnosti u svim aspektima političke komunikacije, poručuju iz HUOJ-a.

“S obzirom na utjecaj komunikacijskih stručnjaka mogu imati na javno mnijenje, oni imaju odgovornost ne samo prema svojim klijentima već i prema društvu u cjelini, a poštovanjem profesionalnih standarda i održavanjem visoke razine integriteta mogu nemjerljivo doprinijeti ugledu i osnaživanju čitave struke te jačanju demokratskih procesa i pozitivnoj političkoj klimi”, pojašnjavaju.

Dodaju i da je, u slučaju etičkih nedoumica, članovima struke dostupna je i pomoć Suda časti HUOJ-a, koji čine Sanda Kuhtić, Alemka Lisinski, Ljudmila Bratko Gašpić, Katarina Leko i Zdeslav Milas.