Prema podacima Eurostata, Hrvatska ima najmanji udio obnovljivih izvora energije u prometu među zemljama Europske unije. U 2022. godini, udio obnovljivih izvora u prometu u Hrvatskoj iznosio je svega 2,4 posto, što je znatno ispod prosjeka EU-a od 9,6 posto.
Obnovljivi izvori energije koji se koriste u prometu uključuju tekuća biogoriva (npr. biodizel), biometan i obnovljivu električnu energiju. Hrvatska zaostaje za drugim zemljama EU-a u korištenju svih ovih izvora.
Razlozi za niski udio obnovljivih izvora u prometu u Hrvatskoj su složeni. Neki od čimbenika koji doprinose ovom problemu uključuju:
- Nedostatak poticaja za obnovljive izvore energije u prometu: Hrvatska nema dovoljno poticaja za razvoj i korištenje obnovljivih izvora energije u prometu, što otežava njihovu konkurentnost s fosilnim gorivima.
- Slabu infrastrukturu za obnovljive izvore energije u prometu: Hrvatska ima slabu infrastrukturu za punjenje električnih vozila i za proizvodnju i distribuciju biogoriva, što ograničava njihovu upotrebu.
- Nedostatak svijesti o obnovljivim izvorima energije u prometu: Mnogi građani i poduzeća u Hrvatskoj nisu dovoljno svjesni prednosti obnovljivih izvora energije u prometu, što smanjuje potražnju za njima.
Kako bi povećala udio obnovljivih izvora energije u prometu, Hrvatska bi trebala poduzeti sljedeće mjere:
- Povećati poticaje za obnovljive izvore energije u prometu: Vlada bi trebala uvesti veće poticaje za razvoj i korištenje obnovljivih izvora energije u prometu, kao što su porezne olakšice, subvencije i zajmovi.
- Poboljšati infrastrukturu za obnovljive izvore energije u prometu: Vlada bi trebala uložiti u razvoj infrastrukture za punjenje električnih vozila i za proizvodnju i distribuciju biogoriva.
- Podići svijest o obnovljivim izvorima energije u prometu: Vlada bi trebala provoditi kampanje za podizanje svijesti o prednostima obnovljivih izvora energije u prometu.
Povećanje udjela obnovljivih izvora energije u prometu važno je za Hrvatsku jer može pomoći u smanjenju emisija stakleničkih plinova, poboljšanju energetske neovisnosti i razvoju novih gospodarskih prilika.