Hrvatska gospodarska ofenziva u Japanu: HGK i 60 tvrtki traže nova partnerstva na EXPO-u u Osaki

Vijesti, Vijesti iz svijeta, Vijesti iz zemlje

Objavljeno: 21.09.2025 12:02

Autor: Mateja Drk Radio 105/Hina Foto:HGK

U sklopu Nacionalnog dana Hrvatske na Svjetskoj izložbi EXPO 2025. u Osaki, otvoren je Gospodarski forum Japan – Hrvatska. Hrvatska gospodarska komora (HGK) organizirala je sudjelovanje oko 60 hrvatskih tvrtki, od prehrambenog sektora do IT-ja, koje traže nova partnerstva na japanskom tržištu.

Uz podršku Gospodarske i industrijske komore Osake (OCCI) i Japanske organizacije za vanjsku trgovinu (JETRO), organizirani su B2B sastanci sa stotinjak japanskih poduzetnika. Predsjednik HGK-a, Luka Burilović, poručio je kako je u prvoj polovici ove godine zabilježen snažan oporavak gospodarskih odnosa s Japanom, uz značajan rast izvoza od 65 posto.

“Hrvatska nudi strateški geografski položaj, stabilnost i pravnu sigurnost, pristup europskom tržištu i kompetentne ljude. Japan, s druge strane, donosi tehnologiju, kapital i inovacije. Zajedno možemo stvarati snažna partnerstva”, rekao je Burilović.

Premijer Andrej Plenković, koji je u Japanu s ministrom gospodarstva Antom Šušnjarom i ministrom turizma i sporta Tončijem Glavinom, naglasio je kako postoje još neistražene mogućnosti za jače povezivanje, posebno u automobilskoj industriji, energetici, visokoj tehnologiji te zelenoj i digitalnoj tranziciji. Plenković je istaknuo da je Japan jedno od najjačih svjetskih gospodarstava, a da Hrvatska može biti značajan geostrateški partner u Europi.

Iako izvozom dominira prehrambeni sektor, s tunom koja čini više od dvije trećine ukupnog izvoza, cilj je proširiti suradnju i na druge niše. Tvrtke poput Jadran-Tune i Podravke u Osaki traže prilike za ponudu gotovih i svježih proizvoda, dok se proizvodi orijentirani na luksuz, poput Zigante tartufa i Orgula grupe, nadaju dobrom prijemu u sektoru gastronomije. Pjero Zekan iz Orgule naglasio je važnost osobnih susreta za izgradnju povjerenja u japanskoj kulturi.

Hrvatske IT i tehnološke tvrtke također nude raznovrsna rješenja. Filix Lighting, tvrtka specijalizirana za LED rasvjetna rješenja, ima pozitivna iskustva na japanskom tržištu. Elvira Dadashova iz Filixa istaknula je da su im “kontakti uživo iznimno važni jer na kraju svakog projekta posao radimo s ljudima i zbog ljudi”.

Cilj je jačati i brend Hrvatske kao atraktivne turističke destinacije. Iako se turizam oporavlja, s 39,5 tisuća japanskih turista u prvoj polovici godine, brojke su još uvijek daleko od predpandemijskih 150 tisuća iz 2019.