Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije održalo je u ponedjeljak završnu konferenciju iznimno važnog projekta: „Uspostava jedinstvenog kontakt centra za sve e-javne usluge“. Cilj ovog EU financiranog projekta je značajno olakšati građanima pristup javnim elektroničkim uslugama kroz jedinstveno i usklađeno korisničko sučelje.
Državni tajnik Ivan Crnčec objasnio je pozadinu projekta: „U Hrvatskoj postoje brojni pružatelji javnih elektroničkih usluga, a svaki od njih ima vlastiti sustav korisničke podrške. Upravo je ta raznolikost često predstavljala izazov za građane. Ovim projektom uspostavljen je sustav koji omogućuje centralizaciju i usklađivanje procesa korisničke podrške, čime se građanima omogućuje jednostavnije, brže i kvalitetnije korisničko iskustvo.“
Platforma 24/7 i virtualni asistent
Projekt, financiran sredstvima iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, rezultirao je uspostavom višekanalne platforme putem koje građani mogu dobiti pravodobne informacije o korištenju sustava e-Građani.
Igor Ljubi, načelnik Sektora za razvoj elektroničkih usluga i voditelj projekta, naglasio je tehnološki iskorak: „Građanima je dostupan i virtualni asistent koji im pomaže pronaći informacije 24 sata dnevno. Time se ostvaruje novi standard kvalitete korisničkog iskustva u digitalnim uslugama javne uprave.“
Iz Ministarstva su dodali kako će novi sustav doprinijeti većoj transparentnosti i učinkovitosti rada državne uprave, dodatno učvršćujući portal e-Građani kao središnje mjesto digitalne komunikacije između građana i države.
Racionalizacija resursa i podportal ‘životne situacije’
Nikola Modrušan, ravnatelj Uprave za razvoj državne informacijske infrastrukture i elektroničkih usluga, istaknuo je i unutarnji značaj projekta: „Uspostava jedinstvenog kontakt centra važan je korak prema konsolidaciji i profesionalizaciji korisničke podrške u javnoj upravi. Sustav će omogućiti bržu i učinkovitiju komunikaciju s građanima, ali i racionalnije upravljanje resursima na razini cijelog državnog sustava.“
U sklopu projekta, razvijen je i koristan podportal “Životne situacije”. Taj podportal građanima nudi jasne informacije o koracima koje trebaju poduzeti u različitim životnim okolnostima, od kupnje nekretnine i upisa u školu do rješavanja administrativnih pitanja nakon smrti člana obitelji, čime se administrativni procesi čine znatno pristupačnijima.


