Svjetski dan televizije: Hrvatske komercijalne TV kuće ostvaruju preko 130 milijuna eura prihoda

Vijesti, Vijesti iz zemlje

Objavljeno: 21.11.2025 12:01

Autor: Siniša Janušić /Radio105/Hina Foto: Ilustracija

Danas, 21. studenoga, obilježava se Svjetski dan televizije, datum koji je Opća skupština Ujedinjenih naroda (UN) proglasila 1996. godine, u spomen na održavanje prvog Svjetskog televizijskog foruma. Ovaj dan služi kao podsjetnik na iznimnu popularnost i utjecaj televizije kao medija u svakodnevnom životu, usprkos brzom razvoju digitalnih platformi.

Važnost televizije

Televizija je povijesno prepoznata kao simbol komunikacije i globalizacije zbog svoje moći prenošenja poruka, informiranja i kreiranja javnog mijenja. Ona svakodnevno pruža širok spektar sadržaja:

  • Informativnih (vijesti, političke debate).

  • Zabavnih (serije, filmovi, showovi).

  • Edukativnih i kulturnih.

Također, televizija ima važnu ulogu u podizanju svijesti o zdravstvenim, socijalnim i ekonomskim problemima u zajednicama diljem svijeta.

Televizija u digitalnom dobu

Iako se televizija kao tradicionalni medij suočava s izazovima i opadanjem gledanosti kod mlađe publike koja se okreće streamingu i sadržaju na zahtjev, stručnjaci se slažu da medij ne namjerava nestati. Umjesto toga, prolazi kroz fazu prilagodbe digitalnom dobu.

Danas pojam “TV” za oko 50% globalne populacije ne znači nužno fizički uređaj u dnevnoj sobi, već platforme poput Netflixa, HBO-a ili YouTubea. Time se kolektivno gledanje zamjenjuje visoko personaliziranim iskustvom u kojem algoritamske preporuke preuzimaju ključnu ulogu u odabiru sadržaja.

Hrvatske komercijalne TV kuće ostvaruju preko 130 milijuna eura prihoda

Na Svjetski dan televizije, 21. studenoga, hrvatske komercijalne i javne televizije obilježavaju važnost ovog medija, ističući njegovu ulogu pouzdanog izvora vijesti, dok istovremeno pokazuju impresivne financijske rezultate. Četiri glavne komercijalne televizije u Hrvatskoj prošle su godine ostvarile ukupan prihod od oko 136 milijuna eura i dobit od oko 11 milijuna eura nakon oporezivanja.

Obilježavanje dana i poruke

Hrvatske komercijalne televizije obilježit će Svjetski dan televizije tematskim prilozima i spotovima. Nova TV, vodeća komercijalna televizija, emitirat će video spot nastao u suradnji međunarodnih udruženja EGTA i ACT, naglašavajući ključnu poruku: “Iako se platforme i tehnologije mijenjaju, uloga televizije kao izvora pouzdanih vijesti, inspirativnih priča i kulturnih događaja ostaje ista.”

Hrvatska radiotelevizija (HRT) kao javni servis obilježit će dan prigodnim prilozima u emisijama “Kod nas doma” i “Dobro jutro, Hrvatska”.

Poslovanje i financijski rezultati (2024.)

Iako komercijalne kuće RTL Hrvatska, CMC, SPTV i Nova TV nisu javno objavile svježe financijske podatke na upit novinara, njihova predana godišnja izvješća za prošlu godinu pokazuju izuzetno uspješno poslovanje, s trendom rasta prihoda:

Televizija Ukupni prihod (2024.) Dobit nakon oporezivanja (2024.) Prihod (2023.)
Nova TV 72 milijuna eura 9 milijuna eura 66,7 milijuna eura
RTL Hrvatska 60,4 milijuna eura Više od 2 milijuna eura 51,7 milijuna eura
CMC (Croatian Music Chanell) 1,5 milijuna eura Oko 325.000 eura Bolji rezultati
Sportska televizija (SPTV) 2,25 milijuna eura 25.739 eura Gubitak od 203.314 eura

Nova TV je zabilježila najveći prihod i dobit, od čega će 7 milijuna eura isplatiti dioničaru. RTL Hrvatska je svoju dobit namijenila pokriću gubitaka iz ranijeg razdoblja. Posebno se ističe pozitivan pomak Sportske televizije, koja je 2024. prešla iz gubitka u dobit.

Ambiciozni planovi za budućnost

Poslovni rezultati demantiraju tvrdnje da je klasično “linearno” emitiranje programa prošlo. Komercijalne televizije planiraju dugoročno ostati dominantne:

  • Nova TV i RTL već su od Agencije za elektroničke medije dobili 20-godišnje koncesije za emitiranje svojih glavnih kanala (Nova TV, Doma TV, RTL2).

  • Nakladnici CMC-a i Sportske televizije najavljuju podnošenje ponuda za nacionalne koncesije koje im istječu iduće godine.

Agencija za elektroničke medije još uvijek nije pokrenula proceduru za dodjelu novih koncesija za te kanale.