Hrvatskim prugama od danas putnike prevozi prvi vlak koji za pogon koristi isključivo baterijski sustav. Riječ je o značajnom tehnološkom iskoraku u domaćem željezničkom prometu, jer je vlak namijenjen isključivo za prijevoz putnika na neelektrificiranoj mreži pruga.
Ovaj model razlikuje se od elektrobaterijskog vlaka predstavljenog u svibnju, koji se spaja i na elektrificiranu mrežu. Novi vlak je proizvod domaće tvrtke Končar, a baterije će puniti u posebnim punionicama u Bjelovaru, Virovitici, Osijeku, Varaždinu, Puli i Splitu.
Domet 200 kilometara i visoka razina sigurnosti
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković potvrdio je da će ovakvi vlakovi voziti na neelektrificiranim prugama.
“Autonomija vlaka je oko 200 kilometara, a uz ovaj projekt napravljeno je i šest punionica. Ovaj vlak će prometovati u Splitu i okolici,” rekao je ministar Butković.
Predsjednik Uprave Končara, Gordan Kolak, istaknuo je tehnološku superiornost novog vlaka.
“Nema emisija CO2, vozite se u vlaku koji je trenutačno tehnološki najmoderniji vlak na europskom tržištu. Ne samo da primjenjuje baterijski pogon, nego pruža i veću razinu sigurnosti i udobnosti za putnike,” kazao je Kolak.
Ovaj projekt potvrđuje hrvatsku predanost zelenoj tranziciji i modernizaciji željezničke infrastrukture, pružajući putnicima udobniji i ekološki prihvatljiviji prijevoz.